"SOPK podporuje dopravné a logistické firmy v Slovenskej republike v
ich aktivitách proti nekalej konkurencii jednostranne zvýhodnených
dopravcov zo zahraničia, konkrétne z Ukrajiny, Európskou komisiou. Žiada
kompetentné ministerstvá a exekutívu SR presadzovať revíziu rozhodnutí
Európskej komisie, ktoré zvýhodňujú ukrajinských dopravcov, pretože tak
spôsobujú nerovnosť na vnútornom trhu Európskej únie," uviedol Mišura s tým, že zároveň žiadajú sprísnenie pravidiel pre ukrajinských prepravcov, aby nemohli zneužívať výnimky.
Popritom sa Sekcia dopravy SOPK obrátila na ministerstvo dopravy a vládu
SR s požiadavkou, aby sa začala výstavba diaľnic a rýchlostných ciest v
rámci základnej siete TEN-T. Konkrétne ide o úsek diaľnice D3/E75
Žilina/Brodno - Kysucké Nové Mesto a tiež úseky cesty R3 Martin - Rakovo
a Turček - Kremnica.
Od rezortu dopravy a vlády Sekcia dopravy SOPK tiež požaduje vybudovať
úsek D1 Turany - Hubová, a to vo variante V1o, teda s odklonom mimo
zosuvného územia. Tento variant je podľa nich okrem iného šetrný aj k
životnému prostrediu a nezhorší stav vodných útvarov podzemnej vody pod
národným parkom v chránenej vodohospodárskej oblasti Veľká Fatra.
"Pri V1o bez tunela Korbeľka je kratší čas stavebnej realizácie,
pretože je v nákladoch na investície cca o 350 miliónov eur lacnejší,
následne v prevádzke lacnejší pre daňovníkov, sú vykúpené pozemky z 90 %
a boli realizované prípravné práce za 40 miliónov eur," doplnil
Mišura. Dobudovať tiež žiadajú úsek R6 - Púchov Mestečko a úsek R2 -
tunel Soroška, ktorý je podľa Sekcie dopravy SOPK najproblémovejším
úsekom R2 do Košíc.